زرداری:امیدواریم با تكمیل پروژه انتقال گاز ایران بحران انرژی پاكستان پایان یابد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه صادره دفتر ریاست جمهوری پاكستان، زرداری در دیدارش با 'علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمھوری ایران، به تلاشهای كشورش در آزادسازی تجاری در سراسر مرزھای مشترك با ایران و حذف تعرفه ھا و موانع موجود در این مسیر، اشاره كرد.

این بیانیه افزوده است: این اقدام نقش بسزایی در تعمیق و افزایش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه و ایجاد فضای مثبت در مسیر كار و تجارت دو كشور دارد.

بیانیه اقدامات اخیر مقامات ایران و پاكستان شامل امضای توافقنامه ھای تجاری و تاسیس كمیته ھای تجاری بین دو كشور و همكاری در زمینه های مختلف را مثبت ارزیابی كرده است.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری پاكستان افزود: افزایش ھمكاری ھای دوجانبه با ایران در بخش ھای انرژی، امنیتی، ارتباطات و زیرساخت ھای دو كشور علاوہ بر غلبه بر چالش ھای موجود در مسیر تحقق توانمندی های آنها، باعث افزایش حجم تجارت دو جانبه تا پنج میلیارد دلار خواھد شد.

بیانیه حضور مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه ایران و 'علیرضا حقیقیان' سفیر تھران در اسلام آباد به ھمراہ معاون رییس جمھوری ایران در امور بین الملل را در دیدار با آصف علی زرداری، نشانه ای از وجود همكاریهای مشترك و همه جانبه خواند.

در این بیانیه به نقل از زرداری آمده است: 'جمھوری اسلامی ایران و پاكستان به منظور ایفای نقش موثر و مھم در ارتقای ھمكاریھای منطقه ای و فرامنطقه ای، توسعه اجتماعی و اقتصادی مردم و كشورهای منطقه آمادگی كامل دارند.

' وی افزود: محدودیت ھای منابع دو كشور را می توان با پیوستن به ھمكاریھای مشترك و ارتقای روابط در تمام بخش ھا از جمله تجاری، انرژی، كشاورزی ، دامپروری، ارتباطات و توسعه زیرساخت ھا و بخش مھندسی پایان داد.'

در این بیانیه به نقل از آصف علی زرداری در زمینه ھمكاری ھا در بخش بانكی، نوشته است: ایجاد كارگروهھای مشترك، پیشنھاد برای بازدید یك ھیات از بانك ھای ایرانی و گفت وگو با ھمتایان پاكستانی و ایرانی، موضوعاتی مناسب برای ھمكاری در بخش بانكی و ایجاد تسھیلات تجاری دوجانب خواھد بود.

وی با اشارہ به اینكه ایجاد تسھیلات در صادرات گوشت و میوه پاكستانی به ایران نیز از عوامل دیگر برای افزایش تجارت دوجانبه است، تصریح كرد: باز گشایی مرز جدید 'گبد رمدان' با ایران باعث اتصال مناطق جنوبی ایالت بلوچستان و كراچی پاكستان با شھرھای چابھار و بندرعباس از طریق بزرگراہ ھای ساحلی می شود.

زرداری ھمچنین از آمادگی دولت پاكستان برای اعطای روادید ورود چندین باره به تاجران و بازرگانان ایرانی برای رفت و آمد به پاكستان سخن گفت.

بیانیه دفتر ریاست جمھوری پاكستان در ادامه افزوده است: زرداری با بیان دیدگاہ خود دربارہ پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان، سرعت عمل برای تكمیل این پروژہ چند میلیارد دلاری و اجرای پروژہ ھای واردات 1000 مگاوات برق از ایران از طریق مرز تفتان ﴿میرجاوہ﴾ به شھر كویته مركز ایالت بلوچستان و برقی 100 مگاواتی به بندر گوادر را خواستار شد.

رییس جمهوری پاكستان در ادامه اقدامات و تھدیدھای تروریستی را مساله مشترك جمھوری اسلامی ایران و پاكستان دانسته و گفته كه سرنوشت كشورھای منطقه به ھم پیونده خورده است و ما باید با ھمكاری ھای مشترك بر این چالش ھا غلبه كنیم.

وی با بیان اینكه ستیزہ جویی و افراط گرایی یكی از نگرانی ھای اصلی ایران و پاكستان بودہ و این دو عامل باعث در خطر افتادن امنیت منطقه و صلح جھانی می شود، تاكید كرد: خوشبختانه ایران و پاكستان با ھمكاری دیگر كشورھای منطقه می توانند مردم و كشور خود را با مبارزہ علیه افراط گرایان و ستیزہ جویان، از این چالش ھا در امان نگاه دارند.

رییس جمھوری پاكستان ھمچنین از كمك 100 میلیون دلاری دولت جمھوری اسلامی ایران به سیل زدگان پاكستانی ابراز قدردانی و تشكر كرد.

وی با اشارہ به اینكه مشتاقانه منتظر سفر احمدی نژاد رییس جمھوری اسلامی ایران به پاكستان و استقبال گرم از اوست، به برگزاری اجلاس سه جانبه ایران، پاكستان و افغانستان ابراز امیدواری كرد.

وی گفت: اجلاس سه جانبه آیندہ نقطه عطف بسیار مھمی در پیگیری راهھای اصلی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان است.

بیانیه كاخ ریاست جمھوری پاكستان در ادامه افزوده است: علی سعیدلو در این دیدار عنوان كرد ایران سھم احداث خط لوله ھای پروژہ انتقال گاز خود را به پاكستان تا نقطه مرزی مشترك به پایان رساندہ و آمادہ تحقق بھرہ برداری از این خط لوله برای صادرات گاز به پاكستان است.

علی سعیدلو تاكید كرد كه جمھوری اسلامی ایران نیز مانند پاكستان مشتاق افزایش روابط تجاری دوجانبه و توسعه همكارهای دو كشور بودہ بر ھمكاری كشورھای منطقه بمنظور مقابله با چالش ھای منطقه ای تاكید دارد.

سعیدلو جمهوری اسلامی پاكستان را ھمسایه مھم ایران خواند و افزود 'تھران ھموارہ به حمایت و پشتیبانی از پاكستان در تمامی زمینه ھا متعھد است'.

بیانیه كاخ ریاست جمھوری پاكستان در پایان به حضور وزرای كشور، بازرگانی، و مشاوران اقتصادی و خارجی پاكستان در نشست آصف علی زرداری با معاون رییس جمھوری ایران در امور بین الملل اشارہ كرد.

علی سعیدلو معاون رییس جمھوری ایران در امور بین الملل، كه به همراه یك هیات عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به پاكستان سفر كرده است، دیروز با آصف علی زرداری رییس جمهوری این كشور دیدار كرد.

آساق ** 1095**1789**1479





:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: